Christmas!

Så var julen äntligen här, vi den 24de till min vpappas syster och hennes familj för att fira julen. Dom bor i Indy, så det var inte allt för lång resa. Vi kom dit runt klockan 12 på dagen, vi packade upp våra presenter och sen bytte vi om för att åka till en foto studio där vi skulle ta family pictures. Är nog lite av en tradition i USA att ta family pictures på julen. Och jag hade tidigare under Black Friday köpt en ugly sweater, som jag inte alls tycker var ful för den ser ut lite som om den är från Sverige eller Norge, men min vpappa tyckte i alla fall att jag, Levi och han borde ha likadana tröjor, så vi hittade tillslut en American Eagle affär där dom köpte varsin.


När vi kom till studion så var Brandons syster där med sin familj, min vfarmor och vfarfar, och sen min vfaster (som bor i Kalifornien och brukar inte vara med på dom här korten, men eftersom att jag var här i år så ville hon komma och se mig på riktigt istället för att se bilder på facebook hela tiden sa hon) så vi tog massor av bilder, både seriösa och oseriösa där vi posade på massor av crazy ways. Var faktiskt riktigt kul och kände mig verkligen som en i familjen.

 

Sen tillbaka till huset där vi bodde för att äta en stor middag som dom hade förberett i typ 2 dagar sa dom, sen klockan på kvällen läste vi sista delen av julkalendern, dom läser en del varje dag, istället för oss som tittar på en del på tv varje dag, och sen efter det varm mjölk och sen upp i säng (klockan 9.00) för här så öppnar man julklapparna den 25de, på morgonen. Så klockan 7.00 på morgonen vaknar jag av att min lilla kusin, 4år, hoppar på mig och skriker att jultomten har vart här och det är MASSOR av julklappar under granen, jag var tvungen att komma ner direkt!

 

Väl nere så såg jag att hon hade rätt, var paket från golv till tak, huuur många som helst. Så vi delade ut klapparna, sen fick alla välja ett paket i var som man fick öppna, sen åt vi jul frukost och efter alla var mätta och belåtna öppnade vi resten av paketen. Jag fick kläder, olika present kort, min första bankcheck, massor av godis från farmor hemma i Sverige, och sen lite saker som jag kan ta med hem till Sverige som kommer få mig att minnas USA. Själv gav jag min värdpappa ett present kort som han kan använda överallt, vet det var rätt tråkigt men det var så sjukt svårt att köpa något till han, för om han behöver något, så åker han alltid direkt och köper det. Och till min bror köpte jag ett par hörlurar och ett iTunesgift card så han kunde köpa lite appar och saker för jag visste att han skulle få en ny iPod.

 

Sen sa vi i alla fall hejdå runt klockan 2 på dagen och åkte hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0