Short week

Måndag var laborday, så vi åkte på bio och såg Bourne Legacy med mina grandparents. Var meningen att vi skulle åka och äta middag också, men jag hade träning tydligen så var tvungen att åka dit istället.
 
Tisdag var skolan inställd för att det var för dimmigt(!!!), ahah du vet att du bor på landet när dom stänger skolan för att det är för dimmigt på vägarna. Var meningen att jag skulle ha match, men eftersom skolan var inställd så vart matchen också det, lite tråkigt men vi hade träning istället.
 
Matchen var på onsdagen istället, så vi åkte till Madison-Grant för att spela mot deras JV team, och vårat JV består av mesta dels freshmens för att vi har inte så många spelare. Så innan matchen sa coach att vi inte skulle bli down ifall att vi förlorade, för dom vi möter är faktiskt riktigt bra. Fast den tanken varade inte så länga i våra huvuden för att en kille i laget sprang bollen till end zone på första kickoff, ahaha. Och jag startade på både defense och offense! Var riktigt kul att få vara därute och äntligen få tacklas på riktigt :P Och lyckades även sparka en touchback (när jag sparkar bollen över hela planen ner till deras endzone på kickoff) och även fånga en 30 yard pass, och sen nästan, nästan även springa in den för en touchdown. Men det gjorde inget, för alla tyckte jag gjorde ett bra jobb att ens fånga den bollen.
 
Torsdag var tråkig dag i skolan, bara det vanliga. Och idag var det samma sak i skolan, men träningen var specialteams, vi tränar kickoff, punting (när man sparkar den från händerna) och return. Men det började storma, så vi slutade tidigare. Så nu har jag ätit, pratat med mattias på skype och gjort matteläxan. Har kvar att outline cirka 20 sidor, men det får jag göra på söndag istället. 
 
Och idag var det några tjejer som la till mig på facebook, och sen frågade om dom kunde göra homecoming tshirt till mig. Hahahah var lite kul, för har ingen aning vilka dom är, men sa ja iallafall så nu kommer dom ha på sig tshirtar där det står #11 under homecoming games, där vi spelar am.football mot en annan skola. Frågade Kegan vad jag skulle svara, och han sa "If they are hot, say yes, otherwise, dont answer".
 
Men nu måste jag iallfall sova, klockan är endast 20.37 här men jag ska upp 6.00 imorgon för vi ska ha team breakfast klockan 6.30, och sen åker vi till "ball state" för att spela am. football. Det är en sak som dom gör var fjärde år, så jag valde rätt år att komma :) Det är iallafall en riktig arena som dom spelar college football på och vi ska spela där imot ett lag som dom säger är lite sämre, så kanske jag får spela igen :P Ska försöka knäppa kort och så, och kanske ladda upp dom imorgon. 
 
Peace Out
-Jonathan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0