Ballstate and some racing

5.45 stod klockan på, gick upp, duschade och åt frukost. Åkte till skolan och vi hade samling 6.30 för en snabb frukost och alla packade och gjorde sig klara. Efter en timmes bussresa var vi framme och vi gick in på den stora arenan. Är inte den största som jag har sett, men det var sjukt coolt att vara där nere och spela. Dom vi mötte var inte de bästa så in i tredje quarter så fick vi i JV gå in. Och efter några spel lyckas vi få en touchdown och coacherna börjar skrika "JOHN!" Jag springer fram för att se vad dom vill och jag ska tydligen kicka fieldgoal. Från det att jag sprang in på field så gick allt i slowmotion i mitt liv, för 1. Hade aldrig förut sparkat från en sån platta som är under bollen, har bara tränat från gräset innan 2. Aldrig vart så nervös förut 3. Målen är mindre på college än high school. Men jag gick fram, tog mina steg bakåt, randall skriker ready och tittar på mig, jag nickar och bollen kommer flygandes och jag sparkar, DUDE, JAG GJORDE DET, JAG GJORDE ETT FIELDGOAL, PÅ MIN FÖRSTA KICK NÅGONSIN, PÅ EN BIG FAT ASS ARENA! 
 
Sen efter det gick livet vidare som vanligt, eller vanligt, förutom alla dom jublande människorna på läktaren, förutom alla i mitt lag som inte trodde sina ögon att jag nyss gjorde det där, förutom alla coacherna som ville prata med mig säga hur bra jag var som nyss gjorde det där, var allt vanligt. Och efter en touchdown så måste man sparka igång spelet igen, en "kickoff", och dom ville att jag skulle göra det också. Så jag springer ut där, gladare än någonsin för det jag nyss gjort, dom skojjar med mig och säger att om jag inte kickar den till endzone så är jag sämst, vilket är 60 yard, som är ungefär 55 meter. Så jag lägger upp bollen, tar mina steg bakåt och springer fram för att kicka. Men vinden blåser till bollen innan och jag får börja om. Springer fram, och vet inte vad jag lyckades med, mina steg som jag tidigare på practice krånglar med, blir perfekta, och bollen får en spiral och går ända ner till mitten av endzone. Har ingen aning hur, för på träning innan har jag sparkat kanske 40 yards som längst, och nu gjorde jag 20 till!? Vart så glad att jag hoppade några gånger därute, men alla hade fullt upp med att kolla på bollen, så hoppas att ingen såg mig göra det. (heheh). Kunde själv inte tro det jag nyss gjort, spelat football i tre veckor och gör redan det där. Ingen annan kunde heller tro det jag nyss gjort, jag lyckades få en perfekt spiral på bollen, ungefär som när dom passar bollen, fast jag gjorde det med foten. Alla var liksom "How did you do that spiral?", och jag svarade med "I'm doing something wrong, but its good" för man vill igentligen inte ha den där spiralen på bollen, för det är enklare för motståndaren att fånga den då, men vad gör det när jag sparkar den så att dom inte kan fånga den? ahaha. Och kände extra bra när matchen var över (som vi föresten vann med typ 67-7), så sa coacherna att jag lär mig sjukt fort därute, och att det inte ser ut som att jag bara spelat i 3 veckor.
 
Stannade och såg första halvlek av matchen efter, och sen åkte jag, brandon, levi och austin till Indiapolis och gick in på Indy500 banan. Hade ingen aning om att den faktiskt var så stor som den var, hade inte heller någon aning om att den har en miljon sittplatser. Ser verkligen fram imot att åka ditt nästa år i maj och se det riktiga racet, och coach McDivitt har sagt att han kommer fixa biljetter så att jag kan komma ner i garaget och se bilarna nära och kanske tillochmed prata med förarna. Är sjukt taggad, kommer nog bli bra också! :D
 
Sen hem, vi kastade lite boll och frisbee, spelade basket och jag sitter nu här, klockan är 23.04 och jag ska dra och sova, ni får lite bilder från matchen idag, har inte orkar ladda upp bilderna från banan, men dom får ni någon annan dag. Om ni har mig på facebook så finns det två filmer från idag, en från varje kick där ni kan höra hur alla skriker :)
 




Peace Out
-John

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0