The Arch

Lördag morogn väckte Brandon mig och Levi klockan 5.45, jag klädde på mig sovande typ, 5 minuter senare var vi i bilen påväg till Greenville, nära St. Louis, Illinois. Där gick Brandon på college så dom hade sin homecoming den här helgen, och eftersom vi hade ledigt, så vill han dit och träffa sin gamla kompisar. 4 timmar senare, 4 timmar av sämn för min del, så var vi framme. Vi bodde hos mina host grandparents, så vi kom dit packade upp våra saker och sen åkte vi iväg för att äta. Hittade något kina restaurang som var helt okej, tillbaka till huset för att byta om och sen åka för att se en College football match. Var lite kul för att det var min första match som jag har tittat på sen jag kom hit, har ju vart nere på sideline annars, på två månader! Matchen var dock tråkig, Greenville dominerade dom andra mupparna så var skit tråkigt faktiskt, men det är ju en experience det också! Haha. Vi åkte hem och jag skypeade med några kompisar från Sverige och sen somnade jag.
 
Söndag morgon vaknade jag av att Levi sa "Do you know about the Arch?" och jag trött som jag var svarade jag, "Thats the thing with Noah and animals in the bible right?" Han skrattade bara och sa att det inte var riktigt samma sak, men jag var tvungen att klä på mig för vi var tvugna att åka rätt snart. Så jag klädde på mig och Brandon förklarade sen i bilen för mig att det är ett stort monument som dom byggde för att visa att slav grejset i Amerika var över. Så vi åkte till St. Louis, tog cirkus 30 minuter, var kaos i staden dock för att vi kom dit precis innan en stor football game skulle spelas, så det var traffik kaos överallt, men det gjorde inget, för då körde vi sakta och jag kunde få lite bättre bilder på "the Arch" från distans. Glömde tyvärr min kamera, så alla bilder är med min iPhone.
 
Allra högst upp så ser ni fönstrena, DET ÄR RÄTT HÖGT UPP, 192M FÖR ATT VARA EXAKT
 
 
Dom här sakerna åkte man upp i, var hissar/tåg, rätt småååå om man säger så!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0