Cedar Point!

 
Lördagen efter den ledsna kvällen så åkte jag iväg på morgon för att möta upp bussen som skulle ta mig och andra utbytessstudenter till Cedar Point, som är en utav världens bästa nöjesparker!

Så vi åkte dit på morgonen och mötte upp med andra härifrån Indiana. Bussen kom och det var redan folk på bussen från Michigan (andra utbytisar allihopa) så jag satte mig bredvid en kille som hette Sebastian och kom från Mexico, vi pratade om allt möjligt som vi hade upplevt och sen pratade jag med andra och det var ingen som frågade vart jag kom ifrån, för alla trodde jag kom från england pågrund av min dialekt. 
 
Men när vi om fram så fick vi biljetter och sen var det bara att åka vad vi ville, hade 11 timmar på oss så vara bara att välja. Men redan efter första riden vi gick till, så sa jag, sebastian och en kille från Frankrike, Alex, att vi pallar inte stå i den här kön hela tiden, 2-3 timmars kö, pallar inte, så vi gick till ett ställe och köpte "fastpass" för 50 dollar, så vi kunde gå i en egen kö istället. Var så sjukt skönt, längsta kön vi var i var 25 minuter, och det var för att dom var tvungna att byta vagnarna. Var helt underbart, så istället för 4 timmars kö, hade vi 15 minuter, haha. När vi gick förbi alla så tänkte jag, sucks to be you :p Så runt 16.00 hade vi åkt alla "coola" saker så hittade vi några andra tjejer som vi gick runt med, vi åt och sen satt vi bara och väntade ut tiden. 
 
Var en helt galen nöjespark jämfört med vad jag har vart på tidigare. Och eftersom att det är halloween snart, så var det som ett halloweentheme på parken, så på kvällen, var det en stor scen, men typ 200 olika monster/vampyrer/halloweengubbar som satt helt stilla, och sen vid 8.30 exakt, så började det ringa klockor runt om i parken, och dom här personerna kom från alla möjliga håll och skrämde folk. Jag själv vart jagad av en person med en motorsåg som var igång och han sprang efter mig, ahahha var galet rädd. Men sen åkte vi till ett hotell där vi alla skulle sova (typ 80-90 pers kanske). Och det var rätt så kul, för jag hade ingen aning om vilka jag skulle bo med, fick bara en nyckel, så när jag öppnar dörren till rummet hör jag bara "Tjaaa!!". Trodde inte mina öron, jag hade blivit placerad med en svensk! Var fett konstigt att prata svenska igen, eftersom den svenska jag har pratat den senaste månaderna har vart på skype, men det har känts så overkligt, så nu när jag fick prata igen så sa jag det att det är enklare att prata på engelska istället, för jag blandade ändå svenska och engelska ord... Men sen gick vi alla ner till poolen och hade kul. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0