Tidigt var det

Så har gått upp fruktansvärt (ja hemskt) tidigt nu två dagar på raken. 6.00 igår för att jag skulle till tandläkaren, hoppades verkligen inte på att borra, men att åka dit så tidigt för att sedan få reda på att jag skulle lära mig hur man borstar tänderna, kändes så jävla ovärt. Menar, VEM VET INTE HUR MAN BORSTAR TÄNDERNA!?. Aja, hon gav mig sina "tips" som hon kallade det, ingeting jag la på mitten dock. Efter det var det till posten och köpa kuvert och frimärken som jag skulle ha med till ambassaden. Sen till skatteverket för att fixa personbevis på mig och sen vidare till banken för att betala in pengar för intervju-avgiften till ambassaden. Hem och åt lite snabbt för att sedan in till Uppsala igen och fixa TBC-testet. Så nu är det bara att vänta för att sedan se om det blir någon reaktion.

Och sen idag var det upp lika tidigt för att åka till Stockholm och ambassaden. Kom dit runt 7.50 och redan då var det en bit kö, inte allt för lång tyckte jag. Men speciellt snabbt gick det inte, för det tog mig runt 2 timmar att komma in till ambassaden, 2 timmar i kyla och en del regn var inte det bästa jag vart med om. Sen när jag väl kom in så var det mera kö, fick en nummerlapp och fick sätta mig igen. Efter cirka 30 minuter var det min tur att gå fram till en lucka och lämna alla mina papper, kort och pass, allt man skulle ha med sig. Sedan var det mera vänta, runt 30 minuter igen för att sedan höra mitt namn och få gå till en annan lucka och dom tog mina fingeravtryck, först vänterhand, sen höger, sen tummarna. Väldigt tråkigt, hade hoppats på en massa frågor eller något. Killen bakom rutan sa att jag skulle sätta mig igen för att vänta på mitt namn igen och då skulle jag komma på en intervju. Blev nästan lite nervös, fick sitta i yttligare 30minuter och under den tiden hann jag börja oroa mig över rätt mycket. Skulle alla papper vara rätt? Var mitt foto fel? Tog jag rätt pass? Hur svåra skulle frågorna vara på intervjuen? Hahah allt detta i onödan för när det sedan var min tur så insåg jag rätt fort att allt var som det skulle vara. För hon gav tillbaka papperna jag tidigare lämnat och hon ställde genast en fråga; So which grade did you just finished? svarade second och sen sa hon bara: "ok, bye, hope you have fun in the states". Tänkte, jaha var det här intervjuen? ahha måste vara ett skämt. Så fick gå efter det, gick direkt ut till mamma och pappa och vi åkte vidare till exploriuskontoret för jag skulle på avresemöte (det var tidigare men jag var i belgien då så kunde inte komma). Var ännu segare timmar än på ambassaden om jag ska vara ärlig. Fast var nog mest information för mina föräldrar tror jag.

Men nu är jag iallafall hemma och är trött som fan. Köpte precis godis så funderar på att ladda hem någon film och sova tidigt. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0