RODEO

I lördags var vi på rodeo, tror det är det mest amerikanska jag har gjort hittills. Tycker synd om alla hästar och tjurar dock, måste vara tröttsamnt att få ont i bollarna bara för att folk ska tävla om vem som kan sitta kvar längst, men det var en annorlunda upplevelse. Lite förändring när alla hade cowboyhat, cowboykängor och bondejeans. Var dock en väldigt lång show, lite förlång måste jag säga, showen var slut klockan 11. Så vi åkte direkt hem, och jag somnade snabbare ljuset.
 
Brandon väckte mig runt 9 och frågade om jag ville följa med till kyrkan, men jag sa att det är nog inte riktigt min grej, och ska nog inte åka dit något mer heller. Kändes sjukt konstigt att vara där och lyssna på när dom hjärntvättade ungarna, även om dom kanske tror på det, så kommer jag aldrig att tro på det dom gör.
 
Men vi åkte till IWU, där brandon jobbar, och kastade lite spjut, sprang 100 meter och jag joggade några varv också. Åkte vidare till walmart och handlade lite saker, jag köpte en kartong med sportsbar, för just nu är jag typ död innan träningarna för den skollunch vi får räcker inte speciellt länge. Sen hem och jag gjorde pannacotta, första gången i mitt liv och det vart gott som bara den, fick mig att tänka på Sverige för typ första gången sen jag kom hit. Pratade med familjen hemma i Sverige på kvällen, var så kul att prata med dom igen. Och vet att mamma kommer läsa det här imorgon bitti, vill bara säga till dig att jag längtar tills det där paketet med godis kommer, är trött på skittles nu...
 
Och idag var det dags för skola, samma sak som vanligt. Lektion, klockan ringer, ta dina grejer, till skåpet, byt anteckningsblock, stäng skåpet, nästa lektion, sju gånger om. Saknar raster, saknar inga läxor, saknar att inte behöva anteckna, saknar att inte behöva tänka när jag läser. Driver, har faktiskt kommit in i skola sakerna väldigt bra, vet vart alla klasser är, har inga som helst problem med att förstå vad som sägs eller skrivs (okej, biologin är det termer som är helt nya, och när jag väl vet svaret så är det på svenska, och vill inte gärna göra bort mig inför alla. Så nu sitter jag mest tyst och bara lyssnar. 
 
Efter skolan var det practice, jag är just nu i JV (Junior Varsity) som är deras B-lag då, så vi tränar inte tillsammans. Men i JV så är jag kicker, jag är widereciver och corner. Så jag kommer så spela rätt mycket, och våran nästa match är redan på torsdag, så sitter just nu och försöker memorera alla olika spel. Kan runt 12 st i huvudet, och vi har 50... Men det kommer nog bli bra :D
 
Peace Out - Jonathan

Kommentarer
Postat av: maren sophie

du er en jette dyktig blogger john <333

2012-08-21 @ 06:06:01
URL: http://marensophieiusa.blogg.no
Postat av: Tant Lotta

Vilken härlig bild på dig och familjen tillsammans!
Skönt att höra att det går bra för dig. Ta hand om dig!

2012-08-22 @ 21:32:13
Postat av: Caroline

Hej! Nyss hittat hit till din blogg, läser många andra utbytesstudenters bloggar - tycker verkligen det är roligt att läsa hur ni har det i andra länder! :-) din blogg tycker jag verkar extra rolig eftersom du verkar trivas bra! Hoppas du får ett toppen år.

2012-08-26 @ 23:49:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0