Första dagen

Så då var första dagen avklarad, började med GULBUSS till skolan. Först tar jag en buss som hämtar upp mig precis utanför huset, sedan åker vi runt och hämtar upp andra kids och sen stannar den vid en skola, som är typ som mellanstadiet. Där får jag vänta i några minuter innan en ny kommer, direkt när jag kom så var jag orolig att jag hade missat min, för var flera bussar där, men ingen som det stod 22 på (min buss är 22), men träffade en kille från laget, så vi pratade lite och sen klev vi på bussen. Var kanske 5st som bad mig att säga något på svenska, ahahah kände mig som en kändis. Alla var helt tysta, och då menar jag ALLA, när jag skulle prata. Sa "Hej mitt namn är Jonathan", kunde inte komma på något bättre, alla stirrade ju som ett gäng ugglor på mig. 
 
Bussen kom till skolan och jag startade mitt "Mission Impossible I", hitta till mitt skåp, ville verkligen inte komma försent så jag gick direkt till receptionen istället. Bad om att få veta vägen till mitt skåp, så två tjejer som hade studyhall ställde sig snabbt upp och erbjöd sig att visa mig vägen till mitt skåp. Dom var nog inte dom två smartaste på skolan för när vi gick så kunde jag höra dom prata om hur min accent var cute osv... Väl där öppnade jag min väska, tog ut matteblocket, penna och sudd, kastade in resten och gick in i klassrummet.
 
Så här är första intrycket:

 - Pre-Calculus, läraren verkar bra och skön, matten verkar svår
 - Design Processes, sjukt chill klass, läraren har humor, inte sträng och eleverna är helt ok
 - US History, läraren verkar hård, men har hört att han har filmvisning 90% av alla lektioner under året
 - English 12, en snäll tant, endast seniors och nästan alla hade hört om mig tidigare så alla hade frågor
 - Biology II, MYCKET trevlig lärare som har humor, inte sträng, Kegans kusin Aston går här också så 
 - Study Hall, var skit tråkigt, för hade bara matte läxa, men den gjorde jag klart hur snabbt som helst. 
 - US Goverment, många från laget här, så tror det här kommer vara bland dom roligaste klasserna.
 
Första dagen var annars tråkig, alla lektioner handlade om samma saker: Regler, förväntningar, inga mobiler, gör ditt bästa osv... 7 gånger om fick vi höra nästan samma saker. Lunchen var idag enligt alla dålig, dom sa att det brukar vara bättre. Men om det inte blir bättre imorgon, så ska jag nog börja ta med egen lunch. För jämfört med Sverige var det bland det sämsta man kan få, typ köttbullar i fett och vattenpotatismos på kunskap, och för er som inte vet hur det är, tänk er den värsta maten ni får i skolan, lite över det var det här. Annars var lunchen rätt rolig, träffade Kegan påväg dit, så slapp sitta ensam :D Fick prata svenska igen, fast den här gången sa jag, "eran skolmat är sämst". Fick dom flesta att skratta och dom höll bara med, sen tyckte alla tjejer att jag och min accent var så cute, skrattade bara och sa tack, ville gärna säga detsamma, men det skulle låta så konstigt. 
 
Efter skolan var det football i tre timmar, får inte spela på fredag, för jag måste ha vart på minst 10 träningar för att få göra det. Men bryr mig inte speciellt mycket om det, håller fortfarande på att lär mig alla calls och sånt. Saker som dom har tränat på i 2år, ska jag försöka att memorera och lära mig på mindre än 2 veckor. Men det tar sig, kan alla routes som jag ska springa iallafall.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: J

Hej, Jonathan!
Det låter ju verkligen som att dom är mycket mer "inbjudande" i USA, välkomnar nya elever och gör det lätt för dig i det här fallet att komma in i gänget. Inte som i Sverige precis där alla kollar snett på en ny elev, det finns säkert en del där också!
Och det där med tjejerna, kan det bli bättre? ;)
Bara att ta vara på det medans din accent är gullig haha! Lycka till i fortsättning, och kör hår på "fotbollen"...

2012-08-16 @ 13:35:18
Postat av: Josse

Hejsan! :)
Tänkte bara säga att jag gillar din blogg enormt! Det är så kul att höra hur det är på andra sidan jordklotet! :D Beundrar dig att du tog chansen att få bo i Usa i ett år, kan bara önska all lycka till! :D

Ha det bäst ;)

2012-08-16 @ 19:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0