Hola

Har inte vart hemma speciellt mycket nu på sista tiden, men i torsdags så var det skola, fick läxa (hatar redan läxor), sen träning och efter träningen var det teamdinner, vi fick våra klistermärken till hjälmen, åt godmat och coach pratade om viktiga saker att tänka på inför matchen mot Eastern. Efter maten var vi kvar en stund och tittade på tjejernas volleybollmatch som faktiskt var rätt roligt att titta på, för dom vann och helt sjukt vilken stämmning det var där inne. 
 
Igår så var det matchdag, så alla footballspelar hade sin matchtröja på sig och coacher hade sina kläder. Vet inte om det var min tröja, att jag är utbytesstudent eller mina skor, men många sa hey i korridoren och typ gjorde highfive när jag gick förbi, hahaha kändes skit wierd. Hade prov på alla staterna sista perioden (us goverment), rätt säker på att jag får alla rätt för pluggade hela studyhall och då kunde jag alla utantill. Efter skolan drog jag hem och gjorde mat och sen direkt tillbaka till skolan för att samlas och gå igenom inför match.
 
Även fast jag visste att jag inte fick spela den här matchen, för jag har bara 8 träningar och man behöver 10 för att få spela, så följde jag med och tittade vad dom gjorde. Först tittade vi på tidigare matcher som Eastern spelat, gick igenom deras nyckelspelar och deras styrkor och svagheter. Helt sjukt vilken koll dom har på andra, scouter överallt. Sedan tillbaka till omklädningsrummet och alla böt om. 7.00 gick vi ut på planen, GALET hur många som var där för att titta. Var taggad som bara den innan matchen, men eastern gjorde första touchdown så vart det tråkigt, var helt hundra på att vi skulle förlora, för alla var verkade helt nere. Men i halvlek så måste coach skrikit en hel del, för vi spelade mycket bättre i andra. Frågade coach Johnson om han trodde vi skulle vinna, och han svarade 21-14 och skrattade bara. Och han hade rätt, 21-14 slutade det och jag hade gåshud under dom sista 25 sekundrarna, alla stod upp, hoppade, skrek och klappade händerna. Var sjukt coolkänsla, längtar till nästa hemma match när jag kommer vara en utav dom där som kanske drar en touchdown :PppPpppppP. 
 
 
Efter matchen så skulle vi ut och äta, men många hade typ hjärnskakning, ont i hela kroppen så vi drog till Matt på bonfire istället, åt mat, jag lärde folk prata svenska och fick säga konstiga meningar på engelska så dom fick höra min dialekt, pratade med nya människor och spelade basket.
 
Idag har jag inte gjort allt för mycket, Brandon väckte mig först 8 för att det var meningen att vi skulle åka till Indiapolis för att se på något motorcykelrace, men vi bestämde att skippa det och dra på bio och se Step Up Revolution istället. Så somnade om och vaknade 10, duschade och åkte till bion. Efter filmen åt vi på någon konstig restaurang som jag inte kommer ihåg namnet på, men var inte det godaste jag ätit, roastbeefburgers, konstig mat säger jag. Sen till meijers och handlade mat, jag ska försöka göra pannacotta, har tittat upp receptet på internet, men är inte säker på om det kommer bli så bra, får hoppas :D Sen hem och sen vi kom hem har jag gjort matteläxan, skypeat med lite folk, öppnat min enorm US History bok som jag måste läsa några sidor ur tills på måndag, och ätit godis (kommer inte ha några tänder kvar när jag kommer hem. Vi ska och titta på Rodeo ikväll, så måste ta något och äta nu, men får se om jag hinner blogga när jag kommer hem, annars så skriver jag om Rodeon imorgon. :D
 
Och till er som kommenterade, TACK, försöker skriva så mycket jag kan, vet inte hur mycket jag kommer skriva i framtiden, men ska försöka att hålla igång med skrivandet, kan ju vara kul att läsa om ett år kanske ;)
 

Kommentarer
Postat av: Sigrid

Å ja fortsätt skriv!! Det är jättekul att läsa!:D

2012-08-19 @ 11:05:23
Postat av: Fredrik Lavesson

Jag följer dig! :)

2012-08-19 @ 17:39:22
URL: http://usafredrik.blogg.se/
Postat av: Kosmas din broder

Jag följer dig jag med, så fortsätt skriv på du!

2012-08-19 @ 19:45:33
URL: http://kosmasimerica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0