Touuuchdowns!

Spelade min sista match, eller var min sista match där det är 100% att jag kommer spela något, för det var sista matchen med JV, vårat b-lag, eller det är typ sophomores och freshmen. Men det var sjukt kul för det var nog min bästa match någonsin. 
 
Precis när matchen startade så på deras andra försök att anfalla så passade dom bollen på min sida, och jag lyckade ta den i luften (kallas för en "Interception"). Så kom jag tillbaka och dom typ klappade mig på axeln och sa att jag gjorde ett bra jobb. Så sa jag att det enda jag har kvar nu, är en touchdown, sen har jag gjort det mesta i football. Och lite senare så gjorde jag en TOUCHDOWN! var galet nice, önskar det finns någon film på det, men tyvärr så filmade dom inte den här matchen, för det var den sista... Men när jag kom tillbaka till sideline så sa en utav våra managers, "I remember your first day of practice, you couldn't even throw the ball with a spiral, or even catch the ball properly, and watch now, you cathing interceptions and doing touchdowns as if it was nothing!" Gjorde mig sjukt glad, för det är faktiskt sant, jag har lärt mig sjukt snabbt på bara två månader, om man tänker på att dom flesta andra har spelat sen dom var typ 7-8 år. Men sen gjorde jag i alla fall en till touchdown! Vi var på 30 yard line, och jag gjorde en "fade" route, när man bara springer rakt fram och quarterbacken passar en lååååång pass, och jag fångade den perfekt och sen sprang jag utav bara h*lvete, ahha, finns en film på min facebook om ni har mig där man kan se hur jag springer, haha. Vi van iallafall med 18-12, och det var lite sorligt när jag tackade coacherna, fick en liten tår i ögat när jag tackade så himla mycket för att dom gett mig chancen att uppleva det här. Dom sa att jag utan tvekan är en athletic kid och borde fundera på vad mina framtids planer gällande college är, för dom skulle kunna ge mig ett gott ord, även om jag bara har spelat på JV nivå! :D 
 

Kommentarer
Postat av: Anton

Är footballen slut för dig nu?
Vad ska du göra nu?

2012-10-21 @ 22:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0