"A tough loss, but a great season"

Så i fredags var vi lediga för det var Fallbreak, men vi hade våran första slutspelsmatch i Sectionals som är liksom första steget i slutspel, sen är det Regionals och sen sista är State. Men vi spelade iallafall mot Churubusco som Oak Hill aldrig spelat mot förut, faktum är att dom inte ens har gått till slutspel på typ 12 år eller något sånt. Men iallafall vi var ledig, jag vaknade runt 10, åkte in till Marion med Brandon och handlade lite saker, jag köpte godis :)))) Sen tillbaka hem och jag packade min bag och vi drog till skolan för att lämna av mig. 
 
Hela laget träffades i baskethallen och sen hade vi dodgeball, freshmen och seniors vs. sophomores och junior, var fan skit kul för det var första gången i mitt liv jag spelade det på "riktigt". Men jag var så kass på att kasta bollen, så det slutade med att jag sprang runt och fångade andras istället (som gjorde att den som kastade åkte ut). Men sen var det teamlunch, subway, och coach hade lite saker att säga om matchen. Alla ut och packade och sen ut till bussarna. Det var en låååång resa för dom vi spelade var en bit bort, så en och en halv timme senare så var vi framme. Alla bytte om och sen var det game time. Vi började rätt bra men sen så slackade vi efter och matchen slutade 34-12 till dom, och våran säsong var över. Var galet känslosamt, som jag sa tidigare, brukar inte grina ofta, och matchen mot Elwood jag beskrev tidigare var inte ens tårar jämfört med den här, för nu så var det tårar hos alla, coacher, managers, trainers och fans, och alla spelare. Och efter varje match så sjunger vi alltid för publiken, och eftersom att det här var den sista gången för alla seniors så sa Kegan "Make everybody proud, sing the loudest you can, one last time" och sen sjöng alla med, till och med publiken, vilket gjorde feelingen mycket starkare. Sen bör vi alla om och drog till McDonalds med laget och käkade och sen var matchen nästan bortglömd, kanske inte i huvudet, men i ögonen iallafall.
 
 
 
 
"Probably the best two months in my life"
 
Football har iallafall vart sjuuukt roligt, gav mig en otrolig fördel i skolan när det kom till att hitta vänner, för innan jag ens hade börjat, så hade jag folk jag visste att jag kunde vara med. Så till andra utbytesstudenter som läser det här, att göra en sport ger dig inte bara nya upplevelser, det ger dig en stooor fördel för ditt år. Men sen så tror jag att spela football har gett mig en bättre bild av highschool spirit än vad jag hade hade fått om jag hade suttit på läktaren och tittat, okej jag missade hur det var att sitta där med alla andra soccerplayers osv och prata, och jag missade kanske dansen i halvlek, men jag fick sitta på bussen till varje bortmatch och känna på hur alla fokuserade på matchen, jag fick vara i omklädningsrummet innan matchen och lyssna på tal från coacher som man har sett på youtube, jag fick vara på teamdinner varje torsdag innan match med laget och höra när coach pratade om matchen och hur vi skulle tänka under fredagen, och jag fick även gå varje dag till footballfield för träning. Det för mig har vart en sjukt rolig upplevelse, som jag faktiskt kommer sakna helt gudomligt mycket. Även om innebandy är kul, så tror jag inte att det kommer att slå football någon gång, cuper är det bästa som finns i innebandy, football är kanske 5 gånger så mycket feeling som det är. Så att inte spela football vet jag inte hur det kommer vara, jag är sad iallafall :(
 
Så nästa vecka kommer jag iallafall att göra ingenting, läxor kanske dock, men ingen sport. Och sen veckan efter det, så kommer jag börja på simning. Har aldrig tävlat i simning, men ja jag vet hur man simmar, ahha. När jag sa till mamma på skype att jag skulle simma, så sa hon "Men du har väl adrig tävlat i det förut?!" och då svarade jag, "Nej, och jag hade aldrig spelat football heller" och det är kanske inte riktigt samma sak, men jag lär mig snabbt, det är så jag är, hade ju inte tänkt att vinna något, men det kommer ju hålla mig från att bli fet iallafall :D
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Så fantastiskt roligt att du håller oss uppdaterade med dina upplevelser. Älskar att läsa bloggen!!!
Lycka till med simmningen, vet att du kommer greja det med din envishet;)
Kramar

2012-10-23 @ 08:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0